Ja, ik wil
meer weten!

Documenten digitaal verwerken.

Enterprise Content Management (ECM) met Konica Minolta.

ECM maakt al uw medewerkers het leven makkelijker. 

Bedrijven hebben vandaag de dag te maken met ontelbaar veel documenten en gegevens, die moeten worden verwerkt en beheerd. Vroeger schoof u dikke dossiermappen in grote kasten; tegenwoordig kunt u gebruikmaken van slimme automatiseringsoplossingen, die naadloos worden geïntegreerd in uw interne processen en toepassingen. De sleutel voor slimme ondernemingen heet Enterprise Content Management (ECM).

Met ECM kunt u content, documenten en dossiers eenvoudig en veilig vastleggen, delen, beheren, opslaan, archiveren en beschikbaar stellen. Het grote voordeel: uw medewerkers hebben op elk gewenst moment toegang tot de benodigde gegevens die zijn opgeslagen in uw ECM-platform. Zo verlopen uw informatieprocessen snel en stressvrij. Al uw medewerkers zijn altijd up-to-date en kunnen probleemloos hun werk doen. Met oplossingen voor Enterprise Content Management houdt u grip op alle belangrijke informatie in uw bedrijf.

Ervaar nu in enkele minuten hoe u met onze slimme ECM-oplossingen uw bureau stressvrij kunt maken.

Meer dan moderne bedrijfssoftware.

Wat is Enterprise Content Management?

Enterprise Content Management ofwel ECM omvat verschillende software-onderdelen die uw onderneming of organisatie helpen uw documenten en informatie digitaal te beheren. Zo kunt u uw mogelijkheden elke dag ten volle benutten. ECM is als concept voor strategie en management een van de belangrijkste informatieplatforms voor uitwisseling, communicatie en samenwerking.

Met ECM kunt u onder meer:

  • Elektronische documenten efficiënt beheren en bewerken.
  • Kennis en bedrijfsinformatie langdurig digitaal opslaan.
  • Bedrijfsprocessen digitaliseren en optimaliseren.
  • Binnen het bedrijf snel informatie vinden, doorsturen en koppelen.
  • Borgen dat informatie veilig, raadpleegbaar, onveranderbaar en traceerbaar wordt opgeslagen.
  • m.v. maatregelen zoals versleuteling strenge beveiligingsnormen naleven.

Documenten veilig vastleggen, verwerken en archiveren

Hoe werkt ECM?

  • Overal in het bedrijf worden gegevens en informatie vastgelegd (Capture). Documenten worden vanuit de uiteenlopende bronnen centraal opgeslagen, geïndexeerd en in digitale mappen geordend. Zo integreert u de papieren wereld in uw IT-omgeving (Workflow Management).
  • Alle soorten informatie, dossiers en documenten worden op een centrale ECM-basis beheerd (Document management) voor alle medewerkers in het bedrijf (Collaboration). Zo hebben alle medewerkers, ook zij die niet op kantoor werken, altijd de beschikking over dezelfde informatie.
  • De gezamenlijke kennis wordt opgeslagen (Store) op aangewezen locaties. Zo kan men er zeker van zijn dat documenten, gegevens en digitale mappen bewaard blijven.
  • Informatie wordt op verschillende manieren gepubliceerd (Deliver). Dat kan gebeuren via printen op een multifunctional of via digitale weergave op uw computer of uw smartphone. 
  • Informatie wordt bewaard (Preserve) om te voldoen aan wettelijke vereisten en dossiers, documenten en kennis worden bewaard in het bedrijfsarchief (Records Management).

Klantervaringen

“Het systeem werkt uitstekend. We hebben sinds de oplevering geen problemen ervaren. Integendeel, we hebben er veel profijt van. En dat merken onze klanten en leveranciers ook: onze reactiesnelheid op hun vragen was nog nooit zo hoog.”

Oscar Bongers
manager service & support - Robatech

Door de persoonlijke gesprekken kreeg het onderwerp procesoptimalisatie een veel grotere strategische betekenis dan wanneer dit alleen via een schriftelijke expertise zou zijn uitgevoerd. Dit heeft ook bij de directie tot een groot inzicht geleid welke toegevoegde waarde dit onderwerp biedt, dat op het eerste gezicht nogal eenvoudig klinkt. 

Inken Reichelt
verantwoordelijke kwaliteitsmanagement - Metall-Chemie GmbH & Co. KG

“Het project is soepel verlopen. Wij vonden het lastig om vooraf in te schatten wat er van ons werd verwacht en hoe de oplossing er precies uit ging zien. Tijdens de realisatie- en testfase hebben we nauw samengewerkt – wij de proceskennis, zij de automatiseringskennis – en werd de software continu gefinetuned. Precies zoals vooraf beschreven in het DZAP-workflowdocument. We waren blij verrast dat de consultant telkens weer onze aanpassingen kon realiseren.”

Kim de Jager
Office Assistant - DZAP

We hebben als organisatie een hele efficiencyslag gemaakt. We hebben nu altijd direct inzicht in het proces, de juiste personen ondertekenen de juiste facturen en – niet in de laatste plaats – we lopen geen terug te ontvangen btw meer mis!

Richard Pronk
Teamleider Facilitaire Dienst - WerkPro

Wilt u meer weten?

Onze partners